Forberedelser til maratonløp

En maraton er noe du gjerne forbereder deg til ett år i forveien om mulig. Uansett hvor lang tid du har å forberede deg på, gjelder det å vite at det handler om mer enn bare å løpe lenge og langt. Har du muligheten til å begynne tidlig kan du trappe opp løpingen rolig samt kombinere med ulike andre treningsformer. På den måten unngår du skader som følge av overbelastning.

Ha en målsetting

For å klare å fullføre et maraton på best mulig måte gjelder det å trene muskulær utholdenhet. I tillegg bør du ha et ernæringsopplegg til både før, under og etter løpet. Et maraton er tross alt 42,2 km meter langt, for å være ganske nøyaktig. Selv om det kanskje er første gangen du skal løpe maraton, bør du sette en sluttid du skal prøve å nå, slik at du har et konkret mål. Har du imidlertid løpt før, kan målet ditt for eksempel være å slå den gamle tiden din.

Å få nok hvile er en viktig del av treningen, og særlig dagen før gjelder det å få slappet av. Da gjelder det å få tømt hodet, tenke på noe helt annet og lade opp til morgendagen. Et passende tidsfordriv er å spille internett casino RiverBelle, som byr på over 400 kasinospill. Tiden da vi spilte fysiske spilleautomater i Norge er for lengst over, og derfor trekker vi til nettet for å spille gøyale spill når vi trenger å koble av.

Kasinospill er noe du spiller for moro skyld. Selv om spilling kan være utrolig spennende og får tiden til å gå fort, gjelder det ikke å bli sittende for lenge. Du må komme deg tidlig nok i seng for å være frisk og uthvilt til den store morgendagen når det skal løpes maraton. Å stille for dårlig forberedt er noe du fort angrer på.